Blogi uus aadress

Friday, March 31, 2017

Arvamusreede, 3/17: Aktiivse kommentaariumi ning aktiivse autoritöö edu võti

Tere tulemast arvamusreedesse! :-)

Täna jagan teiega oma mõtteid raamatublogides kommenteerimise kohta.

Üldiselt tahan esmalt toonitada, et kui olete minu kirjeldatud raamatuid lugenud ning kui minu blogi on teil aidanud head raamatut leida või hoopis pettumuse valmistanud ning arvate mõnest raamatust hoopis teistpidi, huvitun väga teie arvamustest.

Vestlus toimub tihti aktiivselt ka selle blogi Facebooki lehel, niiet miks mitte ka sinna kommenteerima minna ja kohe teiste raamatuhuvilistega vestlust alustada! (Facebooki lehe link)

Miks on kommentaarium mulle eriti tähtis?

Emotsionaalne aspekt: rõõm jagatud tunnetest. Tegelikult rõõm igasugustest tunnetest, millest vesteldakse. Mulle valmistab head meelt kui olete minu käsitletud raamatuid lugenud ning kui jagame arvamust, või kui teile minu kiidetud raamat ka ei meeldinud. Põnev on uusi aspekte näha! ;-)

Retseptsiooni ning sisu ühtimise aspekt ehk "tunne oma publikut" - hea on ka teada, kes mu blogi loevad - kas olete õpilased, tudengid, elukutselised kultuuriinimesed, lihtsalt raamatuarmastajad või kaasblogijad. Loodan sisuliselt kõigile midagi põnevat pakkuda, kui ka ses suhtes on teie vastukaja tähtis, et blogi sisulist kvaliteeti parendada. Näiteks huvitaks mind, kas autori taust, eluloolised aspektid pakuvad huvi, kas raamatute sisu tuleks rohkem kirjeldada või ainult arvamusega piirduda?

Praktiline turg-valib-varustaja-tüüpi aspekt ehk tulen teie soovidele vastu. Olen mitu Facebooki kommentaarides mainitud raamatut lugemisnimekirja võtnud ning tean, et jagan sel juhul vähemalt ühe inimesega potentsiaalselt hüva raamatumuljet ning positiivseid emotsioone -- või ootab mind huvitav arutelu vastantuvate arvamuste üle. Põnev igal juhul!

Emotsionaalne aspekt II: Introverdi ekstravertsus. Olen küll suhteliselt avatud, suhtlushimuline inimene ka päriselus, kuid õitsen pigem kirjalikult kui suuliselt ja armastan kirjalikke vestlusi. Teie kommentaarid aitavad mul kirjalikult vestelda :-)

Praktiline aspekt II: konstruktiivne kriitika on kvalitatiivne rakett sest kolmanda, neljanda, kümnenda pilgu parendussoovitused on aspektid, millele ma võb-olla mõelnud pole ning mis aitaksid blogi huvitavamaks muuta. Kuulan oma publikut alati hea meelega ning võtan arvesse igasugust kriitikat.


Üldise dialoogi ning blogisfääri aktiivse edendamise aspekt. Kommenteerin ka ise hea meelega teistes blogides -- kui olen kirjeldatud raamatut lugenud või kui loen seda hiljem, ning kui arvamus kas ühtib väga minu omaga või vastandub räigelt, jagan kindlasti oma arvamust. Tunnistan, et võiksin küll tihedamini teiste blogijate kommentaariumides sõna võtta - see võiks siis olla selle blogiaasta arengulubatus - vestlusi ka ise alustada. Valmistuge ;-)


Lõpetuseks siis veelkord minu palve: kommenteerige ikka, olen tänulik ning kasutan konstruktiivset kriitikat et teile paremat blogisisu pakkuda!  :-)

2 comments:

  1. Nobeli sarja puhul on keeruline kaasa rääkida... kuivõrd tegemist enamasti raamatutega, mida pole lugenud ega arvatavalt ka hakka lugema.
    Kuid TÄNUVÄÄRNE on teada, mis raamatutega tegemist on.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh :-) seda ma Nobeliga tegelemise algusaegadel kartsin, et kedagi need vanad raamatud väga ei huvita, kuid loodan, et nüüd tulevad põnevamad raamatud, mis jätkuvalt aktuaalsed . Hesse ja Gide näiteks, ning hiljem Hemingway, Steinbeck, Camus, jne.

      Delete